Tuesday, November 9, 2010

Sleet

今天的氣象預報有夠糟,最高溫攝氏6度,最低溫攝氏2度,然後不但會下雨,而且還會下雨跟冰的綜合體,有點像我們俗稱的「冰雹」,可是又不完全是,因為冰雹是比較大一點的冰,今天的冰量還不夠大,充其量就是天上落下的雨,不過地面近乎攝氏零度,所以還沒下到地面上就把雨凍結成冰,英文叫做「sleet」,我查中文Wikipedia的翻譯是「霙」,覺得我中文好差喔,這個字我完全不認識。中文Wikipedia的解釋是:
「霙一般為透明球狀之固體顆粒,凡由於雨滴結凍,或因大部份已融化之雪片降落,經地面附近溫度在攝氏零度以下之氣層而再結凍之降水成為霙(sleet)。這種現象常發生在美國和加拿大。」
不知道怎樣本週日美國調回冬令時間,第一天上課日,我就很早睡醒,我真的很想繼續賴在被窩,可是醒了之後就睡不著了。聽著屋外sleet打在窗戶玻璃的碰撞聲,心想為什麼星期一我一大早還有課。突然覺得自己很命苦,收好書包然後如履薄冰地穿越宿舍外面那座木橋,完全變成一條超級危險,而且一不小心就會摔跤的橋。

慘事無獨有偶,我去停車場等學校的shuttle,結果我等了超過二十分鐘,最後我被學校的shuttle放鴿子。被放鴿子還不打緊,在下sleet的情況下在外頭等二十分鐘的shuttle,真的是一件非常慘的事情。我想我必須用英文寫一下我的抱怨:

The weather is awful this morning. It not only rains, but sleets. I attempt to take the shuttle at 8:05am to school, but it did not show up again. I stand outside at the parking lot (Asylum 2) waiting for the shuttle more than 20 minutes in the freezing cold temperature. This is one of bad experiences I have ever had, and I realize that the shuttle is not so reliable. However, thank Miles for willing to pick me up to school this morning.

延伸閱讀:
The Track of Time: First Snow in October
The Track of Time: Freezing Rain at Chinese New Year's Eve
The Track of Time: Chinese New Year Holiday
The Track of Time: Walking on Snow
The Track of Time: Wintry Mix
The Track of Time: Heavy Snow Scene
The Track of Time: Light Snow Scene
The Track of Time: First Snow
The Track of Time: Special Shuttle
The Track of Time: A Simple Gift
Wikipedia: Rain and snow mixed
Wikipedia: 

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...